Regały magazynowe? Nie tylko do magazynu!
Choć sama nazwa sugeruje, że regały magazynowe znajdują zastosowanie wyłącznie przestrzeni magazynu, to zakres ich wykorzystania jest znacznie większy. Wielu przedsiębiorców inwestuje w regały na potrzeby chociażby firmowego zaplecza, serwerowni, archiwów czy hali produkcyjnej. O tym, gdzie jeszcze przydają się regały magazynowe przeczytasz w naszym artykule.
W artykule mogą znajdować się linki prowadzące do zewnętrznych stron naszych partnerów.
Produkcja
Regały magazynowe są wręcz niezbędnym elementem wyposażenia hal produkcyjnych. Wszędzie tam, gdzie produkuje się różne dobra, konieczne jest posiadanie regałów, na których można odkładać produkty przeznaczone do dalszej dystrybucji, wysyłki czy przekazania do działu kontroli jakości.
Regały wykorzystuje się również do składowania na nich surowców i półproduktów wykorzystywanych w procesie produkcyjnym.
Dział wysyłkowy
Dystrybucja towarów z reguły nie następuje bezpośrednio po wyprodukowaniu różnych dóbr. Producenci najpierw muszą je przygotować do wysyłki, co wymaga np. pakowania czy wcześniejszego skontrolowania jakości wykonawstwa. Tutaj znów nieocenione są regały magazynowe, które umożliwiają wygodne i bezpieczne składowanie towarów przeznaczonych do dalszej dystrybucji.
Centra logistyczne
Regały magazynowe to kluczowy element wyposażenia centrów logistycznych, w szczególności tych obsługujących sprzedawców internetowych funkcjonujących w oparciu o model dropshipping.
Przechowywanie dokumentacji
Regały magazynowe wykorzystuje się na zapleczach budynków biurowych, głównie do przechowywania na nich dokumentacji pracowniczej, faktur, umów, dokumentów zakupu i innych papierów biznesowych. Co prawda większość firm przechodzi dziś na cyfrowy obieg dokumentów, jednak nawet wówczas potrzebne są regały, na których np. składuje się nośniki danych czy sprzęt serwerowy.
Schowek
W praktycznie każdej firmie budowlanej, instalacyjnej czy szeroko rozumianej usługowej znajdziemy pomieszczenie pełniące funkcję schowka. Do przechowywania różnych towarów wykorzystuje się oczywiście regały, które idealnie sprawdzają się do składowania na nich np. chemii gospodarczej, drobnego sprzętu AGD, kawy, herbaty, środków higienicznych etc.
Zaplecze biurowe i produkcyjne
Regały magazynowe mogą być wykorzystywane na zapleczu biura czy działu produkcyjnego na potrzeby składowania drobnych przedmiotów codziennego użytku, by wymienić tylko ryzy papieru, tonery i tusze do drukarki, zapasowe żarówki, części zamienne, narzędzia itd.
Przechowywanie surowców, półproduktów, środków chemicznych
Tutaj za przykład może nam posłużyć warsztat samochodowy, w którym konieczne jest wyznaczenie przestrzeni do przechowywania ww. elementów. Pracownicy muszą mieć do nich łatwy i bezpieczny dostęp, a regały magazynowe nie tylko to gwarantują, ale też umożliwiają utrzymanie warsztatu w należytym porządku.
Sklepy i hurtownie
Regały magazynowe są niezbędnym wyposażeniem sklepów, zarówno tych małych, osiedlowych, jak i wielkopowierzchniowych. Dzięki regałom możliwe jest estetyczne i wygodne wyeksponowanie produktów, co jest szczególnie ważne w przypadku samoobsługi. Wspomnijmy tutaj także o hurtowniach czy dużych sklepach budowlanych.
Jak widzisz zakres zastosowania regałów magazynowych jest bardzo szeroki, co wyjaśnia, dlaczego na zakup takich konstrukcji decydują się również przedsiębiorcy nieposiadający typowego magazynu.
Gdzie można kupić regały magazynowe?
Najlepiej bezpośrednio u dystrybutora, co daje gwarancję dużej dostępności regałów - zarówno nowych, jak i używanych. Czołowym dystrybutorem regałów na polskim rynku jest spółka LTM, w której ofercie znajdziesz regały takich producentów, jak m.in. DEXION czy Jungheinrich.
LTM oferuje nie tylko regały, ale też antresole magazynowe. Możesz również skorzystać z profesjonalnych usług w zakresie m.in. projektowania magazynów, przeglądów regałów czy ich fachowego montażu.
Z pełną ofertą regałów magazynowych dystrybuowanych przez spółkę LTM zapoznasz się na stronie internetowej https://www.ltm-regaly.pl/.
Wrocławskie inspiracje: konferencje, które zmieniają światOtwierasz swój biznes? Pomyśl o biurze tymczasowymTrade marketing: kluczowe pojęcia i skuteczne strategie sprzedażowePrezenty z pomysłem. Zaskocz swoich współpracowników!Rola systemów motywacyjnych w budowaniu zaangażowania pracownikówJak ocieplić wizerunek firmy? Fakty i mityAgencja kreatywna - co to jest i czym się zajmuje?Z jakich narzędzi korzysta headhunter?Przestrzeń biurowa dla coworkingu - jak ją zaprojektować?Pisaki kredowe - rewolucja w dziedzinie artykułów piśmienniczychO czym warto wiedzieć, zanim wybierzesz salę konferencyjną?Teczki reklamowe - czym się kierować podczas wyboru?Wirtualne biura - czym są?Własność intelektualna w biznesie: Znaczenie i zastosowanie symboli ®, ™, ℠, ©Przewodnik po wyborze odpowiedniego producenta kartonów dla Twojego biznesuZestawy piśmiennicze jako reklama firmy - kiedy warto je wręczyć?